ΑΡΘΡΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ

Οι προτάσεις για την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού Δημήτρης Τσελεπής, ταμίας του Σωματείου ΕΣΕΠ Πειραιά Μετά από αρκετά συμβούλια για το θέμα «αθέμιτος ανταγωνισμός» και διαπιστώνοντας διάφορες αιτίες, πιστεύουμε πω πρέπει να καταλήξουμε σε λύσεις και προτάσεις, και όχι απλά να κάνουμε διαπιστώσεις.

Κατά την άποψή μας, οι αιτίες του αθέμιτου ανταγωνισμού οφείλονται, κατά ένα μεγάλο μέρος, στις βιομηχανίες παραγωγής προφίλ (διελάσεις) και όχι αποκλειστικά στην οικονομική κρίση. Η οικονομική κατάσταση της xώρας είναι η αφορμή. Τα συστήματα αλουμινίου ανήκουν αποκλειστικά ότι βιομηχανίες και ο τρόπος διακίνησης του προς τους κατασκευαστές είναι δικό του Θέμα, είτε μέσω εμπορικού δικτύου, είτε απευθείας με δικό τους δίκτυο διακίνησης.

Τα εμπορικά καταστήματα εκ του νόμου έχουν δικαίωμα να πουλάνε χονδρική ή λιανική, το οποίο σημαίνει ότι το κράτος δεν οφείλει να ελέγχει πού πουλιέται το προϊόν, αλλά επιβάλλεται ο επαγγελματίας να αγοράζει με τιμολόγιο και ο ιδιώτης με απόδειξη λιανικής.

Το σύστημα αλουμινίου, από την υφιστάμενη νομοθεσία, πρέπει να μεταποιείται σε τελικά προϊόντα (πόρτες, παράθυρα, κ.λπ.) από κατασκευαστές, οι οποίοι, κατ' ελάχιστον, εφαρμόζουν ένα σύστημα ελέγχου παραγωγή (FPC) και έχουν συνυπογράψει ένα ιδιωτικό συμφωνητικό με τον παραγωγό του αρχιτεκτονικού συστήματος αλουμινίου, γεγονός που συνεπάγεται την ύπαρξη ενός κενού. Ποιος Θα ελέγχει το ποιος αγοράζει το σύστημα αλουμινίου;

Εμείς πιστεύουμε ότι οφείλουν οι διελάσεις να ελέγχουν και να προστατεύουν το δίκτυο τους και τη διακίνηση των συστημάτων αλουμινίου για να προστατεύσουν πρώτα του ίδιους του εαυτού τους, ώστε να μην το κακομεταχειρίζεται ο οποιοσδήποτε μη πιστοποιημένος κατασκευαστής και να μην δυσφημίζονται τα τελικά προϊόντα.

Εξαιτίας των παραπάνω, που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, έχουν δώσει χώρο σε άλλα ανταγωνιστικά υλικά, που δεν μπορεί να τα προμηθευτεί ο οποιοσδήποτε μη επαγγελματίας και τα οποία έχουν προστατευθεί και παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα στους καταναλωτές. και βέβαιο χαμηλότερο κόστος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολύς κόσμος νομίζει ότι είναι καλύτερα, ενώ σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή αυξάνεται και η τήρησή τους, με αποτέλεσμα να εισάγονται στη χώρα μας σε αρκετά μεγάλο ποσοστό και να κερδίζουν έδαφος από τα κουφώματα αλουμινίου που έχουν σαφώς καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Προτείνουμε τα εξής:

  • Οι βιομηχανίες παραγωγής και διάθεσης αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου να ελέγχουν το εμπορικά τους δίκτυο με προσωπικό δικό τους ή με ανεξάρτητο φορέα. Με αυτόν τον τρόπο, δεν Θα μπορεί ο μη επαγγελματίας να αγοράσει αρχιτεκτονικό σύστημα παρά μόνο ο κατασκευαστής που έχει τις προϋποθέσεις.
  • Ο έλεγχος να συμπεριλαμβάνει το εμπορικό δίκτυο σε βάθος, ώστε να αποφεύγεται η απώλεια ελέγχου, όταν πουλάνε σε άλλους εμπόρους δεύτερο χέρι.
  • Αφού κοινοποιήσουμε θέσεις και προτάσεις σε όλους τους εμπλεκομένους φορείς και σε όλες τις βιομηχανίες, να καλέσουμε σε διάλογο προκειμένου να λάβουμε αποφάσεις για το πώς μπορούν να γίνουν ουσιαστικά βήματα προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων.
  • Να καλέσουμε τους τοπικούς εμπόρους σε διάλογο, διότι πρέπει να σεβαστούν τους κατασκευαστές που έχουν μείνει και να γίνει αντιληπτά ότι είναι προς όφελος τους να διαθέτουν τα αρχιτεκτονικά συστήματα σε πιστοποιημένους κατασκευαστές.
  • Κοινοποίηση των θέσεων μας στα κλαδικά περιοδικά και το διαδίκτυο, ώστε να καταλάβουν οι συνάδελφοι ότι οφείλουν να συστρατευθούν μαζί μας, διαφορετικά η ευθύνη βαρύνει όλους μας.
  • Να γίνει διαφημιστική καμπάνια, ώστε ο καταναλωτής να αναζητά μόνο πιστοποιημένους κατασκευαστές, με ταυτόχρονη προβολή των πλεονεκτημάτων που διαθέτουν τα κουφώματα αλουμινίου.
  • Σύσταση επιτροπής εκπροσώπων της βιομηχανίας και άλλων εμπλεκομένων φορέων, ώστε να συζητήσουμε τις προτάσεις και να βρούμε μαζί τις λύσεις.

Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι, όπως γνωρίζουμε όλοι, όταν το όποιο σύστημα αλουμινίου πέφτει στα χέρια μη πιστοποιημένου κατασκευαστή δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός. Αρκετές φορές το προμηθεύεται χωρίς τιμολόγιο, που σημαίνει ότι δεν έχει νόμιμη επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή λειτουργικό κόστος ελάχιστο, δεν έχει ευθύνη για κακή ποιότητα κατασκευές και ο πελάτης τις περισσότερες φορές δεν απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα των κουφωμάτων αλουμινίου, δεν υπάρχει εγγύηση, με αποτέλεσμα την κακή εικόνα των τελικών προϊόντων αλουμινίου.

Οφείλουμε να προστατέψουμε την εικόνα των κατασκευών αλουμινίου, ώστε να παραμείνει το κύριο υλικό για την κατασκευή κουφωμάτων, διαφορετικά θα κυριαρχήσουν άλλα υλικά. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό ότι εταιρείες παραγωγής προφίλ, γιατί δεν το έχουν καταλάβει εξαιτίας της προσπάθειάς τους να αυξήσουν τον τζίρο. Η ζημιά που γίνεται σε βάθος χρόνου είναι μεγαλύτερη.

Αν προστατευθεί από όλους μας το τελικό προϊόν, ξεκινώντας από το πού πωλούνται τα αρχιτεκτονικά συστήματα αλουμινίου, Θα διατηρηθεί η ποιότητα και ο τζίρος, και Θα αυξηθεί η προτίμηση του κόσμου στα κουφώματα αλουμινίου και όχι στα κουφώματα από ανταγωνιστικά υλικά.